wtorek, 3 lipca 2012

Znowu te wspomnienia...Ligurien;)))

Dzisiaj znowu wspomnienia.
Mam tyle pieknych zdjec z podrozy , wiec pomyslalam, ze moge sie nimi z Wami podzielic.
Wlochy,to dla mnie tak zwana "studnia bez dna" wszedzie jest pieknie i wszystko warte zobaczenia.
Tym razem wycieczka byla objazdowa Liguria, Pisa, Rzym, Pompeji i Florencja.
A wiec zaczynamy :)))

Portofino, to jedna z najbardziej ekskluzywnych malych miejscowosci wypoczynkowych we Wloszech.
Jest to maly port, w ktorym znajduje sie doslownie kilka kamieniczek z restauracjami i sklepikami znanych swiatowych projektantow.
Obok na morzu, kolysza sie piekne luksusowe jachty.
Wszystko wyglada bardzo uroczo...gdyby nie te masy turystow:))) 
Niestety z tym sie trzeba we Wloszech zaprzyjaznic.


A oto nasz srodek transportu, obieramy kurs na Portofino;))) 











Witamy !!!

Musze przyznac,ze przez to przeludnienie w porcie stracilam ochote na fotografowanie,caly czas krazyl mi ktos kolo obiektywu.
Dodatkowo bylam  przemeczona dluga droga.
Bylismy tam ok.2 godziny i pojechalismy dalej do pieknego miejsca w Ligurii, jakim jest teren Cinque Terre.
Tam zakwaterowalismy sie w naszym hotelu. 
Nastepnego dnia wyspani i pelni energi wyruszylismy poznac piekne okolice.
Cinque Terre zostalo uznanne przez Unesco "wlasnoscia swiatowa ludzkosci" to dokladnie 5 malych miasteczek Monterosso, Vernazza, Corniglia,Manarola, Riomaggiore usadowionych na skalach.
Najlepszym srodkiem transportu jest kolej . W kazdej z 5 miejscowosci znajduje sie stacja.
My postanowilismy zostac tam az 5 dni i zwiedzac teren na nasz ulubiony sposob czyli "wlasna reke" wedrujac pomiedzy wioskami.
Teren jest Parkiem Narodowym, znajduja sie tam wyznaczone trasy...ktore niestety sa platne, ale naprawde warte odwiedzenia.
Nie bede sie tutaj rozpisywac tylko wrzucam pare zdjec i bedziecie sami sie mogli przekonac o uroku tego miejsca.



Musze szczerze napisac,ze troche mi glupio jak do mnie piszecie, a ja ucinam swoja twarz ze zdjec.
Dzisiaj sie przedstawiam...piegowata Magda jestem;)))
Zdjecie zrobione w pociagu miedzy miasteczkami.









Moje ulubione zdjecia wykonywane noca.
Potrzebuje do nich troche cierpliwosci, ale je poprostu uwielbiam;)))


        





Wedrujemy nad takimi urwiskami.











Wedrowac naturalnie mozna rowniez  poza Parkiem Narodowym.
My zrobilismy to spontanicznie i zboczylismy z trasy krotszej na dluzsza...ale takie niespodzianki to juz mamy w zwyczaju;)))














Nastepnym razem beda zdjecia z Rzymu, a oto jedno z moich ulubionych;)))


 Mam nadzieje, ze mnie Robert nie powiesi..zreszta nawet tego nie bede mu pokazywa;)))


pozdrawiam Magda







11 komentarzy:

  1. hej sliczna jestes:)
    zawsze marzylam o wakacjach we wloszech,az mnie ciarki przechodza jak ogladam te cudne zdjecia

    :P:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Majac dzieci, ciezko byloby mi sie na taka podroz zdecydowac,wiec korzystam ile sie da;)))Wiadomo dluga droga, 5 razy zmienialismy hotel i prawie caly czas na nogach,masa turystow, upal,niesamowite kolejki w Rzymie i Watykanie.Ale warto, naprawde warto.Zobaczysz Twoje marzenie sie spelni:)))
    Dziekuje za komplement.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Madziu;)
    Potwierdzam Twoja wypowiedź wyżej,mającdzieci ciężko byłoby się zdecydować, więc korzystaj...ja bym się nie zdecydowała, za nic nie zostawię mojej Mani;))Swoją drogą cudowna podróż, piękne krajobrazy;))
    Pozdrawiam cieplutko

    Ps. dziękuję za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dziecmi tez mozna zaplanowac wspanialy czas.Morze albo gory, male gospodarstwo agroturystyczne,zwierzeta,duzo wolnego czasu poswieconego rodzinie...takie mamy plany na
      przyszlosc:)))

      milego wieczoru

      Usuń
  4. Madzia pięknie wyglądasz i witaj w klubie piegusów. Ja też je mam. Kiedyś miałam kompleksy z tego powodu a dziś dodają dużo uroku. Fajne te Twoje podróże. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne wspomnienia!:) zdjęcia oddają całe piękno Włoch:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:)))
    piekne wspomnienia, cudowne fotki...
    Nigdy nie bylam we Wloszech ale marzy mi sie:)))
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje:))) ide dzisiaj "polazic" po waszych blogach...do zobaczenia;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. piekne- my wybylismy w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń